tisdag, augusti 10, 2010

Vad ska man ta sig till

Min andra lediga dag och det finns hur mycket som helst att göra här hemma men ingen lust med någonting i dag häller. Har börjat med att röja i sovrummet så nu är det bara att damma, dammsuga och tvätt golven kvar. Håller även på med att ta mig igenom tvätt berget som har växt nere i tvättstugan dom senaste veckorna.

Hade ju från början tänkt att ta mig in till Örebro i dag och inhandla lite pyssel saker och träffa Sara, men efter en över titt och räknade på min kära ekonomi så kändes det rätt så nedstämt.
Känns inte som att det är så smart just nu att lägga ut en massa pengar på extra utgifter som inte är livs viktiga. Med tanke på att mitt sommar jobba är snart slut så kommer det ju inte blir så himla mycket pengar som ramlar in på kontot på ett tag om jag inte hittar ett jobb snarast.

Det känns som det var igår jag var på intervjun för sommarjobbet och att dom sista veckorna på skol året var nalkande. Men icke nu har snart hela sommaren farit för bi och snart är hösten här, och man kan nog säga att jag inte det minsta längtar efter. Med tanke på att det är första gången på nästan 2 år som jag inte vet vad som kommer att hända. Har ju pluggat på två olika folkhög skoler dom två senaste åren, och inte funderat något speciellt på vad jag ska göra efter. Så nu sitter jag här och bara känner att paniken börjar krypa in i kroppen och att just nu känns livet lite smått segt med tanke på att jag bara har 5 dagar kvar att jobba. Två försvinner redan denna vecko och sen försvinner dom tre sista nästan helg, med ett monster pass från fredag till lördag och sen mitt sista pass på söndag till måndag morgon. Sen är det bara att skriva in sig på arbetsförmedlingen och blir fritidsforkare, längtar inte det minnsta.

Näpp nu ska jag sluta sittta här och beklaga mig och ta mig i kragen och börja städa och reda ut mit kära hem i stället och fortsätta att ta mig igenom tvätten.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar