torsdag, augusti 05, 2010

Idéer som vill komma ut

Då var ledigheten slut igen och i morgon är det dags att jobba igen, önskar att jag hade lite mer ledig tid så jag kan sätta mina fingrar och penslar i arbete igen. Jag har nämligen fått massa idéer som jag vill sätta igång med, men det får läggas på hylla fram till nästa veckas ledighet. Mina små idéer kom till mig inatt när jag väl hade krypit ner i sängen och inte kunde somna, kom nämligen underfund med att jag har en massa bra bas skisser kvar sen grafik veckorna i Degerfors med Karlskoga folkhögskola i våras. Kände nämligen att det kanske är dags att ta tag i några som aldrig blev använda men även en del nya idéer. För jag har nämligen sugen på att använda citat och ord i mina tavler, som är just nu rätt så in kan man nog säga tror jag.

Fick nämligen lite inspiration från en annan bloggare av hennes fina alster som hon hade tillverkar med stämplar. Så i dag efter en rätt så dålig auktions titt så bar det av upp till Bokia här hemma för att titta in stämpel utbudet. Det fanns en hel del och jag fick tag på mycket fina och lagom stora bokstäver för att kunna få utbrott för min inspiration. Men det får bli nästa veckas utmaning för jag kommer att jobba hela helgen och blir inte ledig förens på måndag igen.

Texten kommer ifrån http://www.vinylahem.se/


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar