söndag, mars 10, 2013

Tidig söndag

God morgon. Ligger just nu i sängen och funderar lite på de här fenomenet sömn. Som sagt tror att jag kom i säng straxt efter 1 och var redan vaken lite efter 6. Borde vara super trött så dags och skulle ha somnat om direkt, men icke. Förstår inte att vissa dagar behöver man mer än 8 timmars sömn, och vissa knappt 5-6 timmar? Det är rätt konstig.

Så när man väl är vaken tidigt kröp jag i morgonrocken om tog mig ner i tvättstugan, så nu går första tvättmaskinen för i dag.

Går dagen var super härlig med en promenad vid stranden. Trotts den härliga solen var det svin kallt men en promenad på 30 min blev det. Sen avslutades utflykten med sen lunch på Gamla pumphuset, här i Karlskoga. En härlig gallet, med soltorkadetomater, mozzarella och lufttorkade skinka. För den som undrar vad en gallet är så är det en bovetepannkaka.

Men nu ska jag njuta en liten stund till i sängen och sedan fixa frukost. Planerna för idag blir nog mest hemma fixade när min väninna från Stallarholmen har farit. Har varit en mycket rolig helg!
Är sällan vi ses men desto roligare när vi gör det. Får se om det går att planera in en tripp till Stallarholmen snart, kanske till våren.

Hoppad alla får en härlig söndag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar