tisdag, mars 12, 2013

Fel dag

Tisdag förmiddag blev inte riktigt som jag hade tänkt, så blir det i bland.


Som sagt helt fel dag trodde nämligen att jag hade bokat in en körlektion i morgon 9:45. Och var helt inställd på att bara vara hemma idag när jag är hel ledig. Men det var helt fel. Körskolan ringde för en stund sedan och undrade om jag var på väg. NEJ!!!! Var det första jag tänkte jag hinner aldrig för jag behöver äta frukost och duscha på 10 minuter, och bussen tar 20 minuter ner till stan. Så tyvärr jag hinner aldrig, men som tur var att det fans en körlektion kl 3 så jag slapp betala en lektion som jag inte hinner till. Stort tack till körskolan.

Så i dag blir det inte mycket gjort pga denna miss och sen uppgång ur sängen. Har lyckats äta frukost så nu är det bara duschen kvar innan det är daggs att ta bussen vid halv 3. Sen i eftermiddag tänkte jag ta en lång promenad och försöka planera matlistan och handla kanske. Får se vad darlinga känner för ikväll.

Men nu ska jag fortsätta sega i soffan en stund och avnjuta en kopp kaffe och melon. Melon har nog blivit min nya favorit frukost sen jag började med viktväktarna. Som sagt melon går att ha till typ godis framför tv och till frukost i yoghurt eller film. Och även som vanlig frukt nu när apelsinerna börjar bli så tråkiga, med tanke på att jag älskar apelsiner och har avverkat 3-4 per dag. Mycket frukt blir det om dagarna med tanke på att det är 0 points och går att massor av utan att plocka points i från min viktväktar budget under dagen.

Hoppas ni får en härlig dag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar