onsdag, mars 20, 2013

Ibland blir man bra trött

på sig själv när man går i mot sig själv och bara kastar bort sina goda vanor.

Känns så just nu, att jag blundar för dom goda vanorna jag har skapat. Men dom två senaste veckorna är det som att har struntat i det helt. Och det känns som att jag håller på att falla tillbaka till mitt gamla jag. Som inte tänkte ett dugg på vad jag åt eller om hela dagen spenderades i soffan. Och inte en minut utomhus.

Men det är inte första gången som det känns så här i år. Hade mycket svårt att hålla vanorna under nästan hela december. Det tog nästan ända fram till mitten av februari innan jag tog mig i kragen igen. Och lyckades upp nå -15 kg och för tre veckor sedan -16 kg och trodde att jag hade hamnat på banan igen. Men icke jag har fortfarande söt suget kvar och har svårt att motstå frestelserna här hemma. Alltså skåp ätandet har kommit tillbaka. Inte bra inte bra.

Målet -20 kg till påsk som jag hade som ett mål som jag hade satt upp. -10 till jul och -20 till påsk. Sprack helt och hållet och får läggas på hyllan tills jag har hittat tillbaka igen. Med tanke på att jag har gått tillbaka till -15kg, och - 5kg på 2 veckor känns inte rimligt. Inte för mig i alla fall.

Så nu är det dags att göra en om start från 0 helt och hållet. Nya mål, ny vikt uppdatering och nya mått. Så från och med fredag kommer jag att försöka uppdatera med inlägg om hur det går för mig och min motion under veckan. Och kanske något recept och tips om Viktväktarna under veckans gång.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar