söndag, november 21, 2010

Trivs inte

Har stor funderingar på vad jag ska göra åt mitt kök, med tanke på att jag inte trivs till 100% med hur det ser ut. Tanken är väl att väggarna ska målas om inom en snart framtid, med det känns som att det kommer ett tag innan vi kommer dit. Men små förändringar har jag tänkt mig göra så fort som möjligt, fast det kanske inte ses om små utan ses som stora. För jag börjar fundera på att införskaffa tillbaka ett matbor till köket, har inte haft det de senaste halv året för vi använde det knappast aldrig. Så darlings lilla syster fick ta över det, men nu funderar jag på att hämta hem det igen. Efter som hon inte använder det längre efter att hon har flyttat till en ny lägenhet och har ett skaffat ett barbord i stället.

Men innan det kan göras måste jag komma på en lösning över hur jag ska göra med bänk från Ikea som vi nu för tillfället använder som "köks". Vet inte ens om den kan kallas för de men ändå, den måste få en ny plast i köket, och den ända platsen i köket där den någorlunda får plats är där mitt ena skafferi står. För tillfället har vi två skafferier, varför vet jag inte för det är mycket som skulle kunna trängas ihop och mycket som skulle kunna få flyttas ner till den ny renoverade matkällaren. Så egentligen är nog mitt största problem just nu hur jag ska lyckats få ett någorlunda organiserat skafferi till ett från att haft två utan att det ser trång och stökigt ut?

Så i morgon står skafferierna först på listan att organiseras till ett skafferi. När detta är fixat är det dags att piffa till bänken med lite vit färg på benen. Bänkskivan har jag ej bestämt mig för i fall den ska bli bara lackad med tanke på att den är i furu eller om den ska bli mörk betsa?
Sen är det bara att hämta bordet, och sedan försöka övertala darling till att det är dags att måla om köket.

När väl allt detta är klart hoppas jag innerligt på att jag kommer trivas till 100% i mitt kök.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar