söndag, november 28, 2010

Första advent

Då var det första advent och nästan alla fönster här på Noravägen 172 har fått nått pynt.

Helgen har varit rätt lugn, igår var darling och jag in till Marieberg känns som att det inte är att rekommendera på helger eller så här till löning. Var inte så farligt med folk den första timmen, men sen efter 11 var det inge roligt längre att gå i affärer. Trotts allt folk är jag nästan helt färdig med alla julklappar, känns riktigt skönt. Har en sak kvar att inhandla men det kan jag göra några dagar innan jul hade jag tänkt.

I dag har vi pyntat, varit i väg till darlings föräldrar och varit en sväng till jysk och cheapy för att inhandla färg till köket. Men när vi väl kom till cheapy insåg vi att vi inte hade en aning om hur mycket färg det behövs varken till taket eller till väggarna. Så färgen får inhandlas någon annan dag.

Nu blir det att plocka lite innan det är dags att krypa till sängs, så man vaknar någorlunda ut vilad till morgon dagen. I morgon har jag tänkt mig att sy lite julgardiner men även städa klart i skåp och lådor, har några fönster kvar att putsa också. Men har två dagar på mig att göra allt detta innan jag har något inplanerat.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar