tisdag, september 14, 2010

Självklar min vanliga tur

Gud så trött jag bli på mig själv när jag inte kollar upp saker och ting innan jag drar igång saker. Men självklart ännu en gång gör jag detta, har ju fått min rumpa ur soffan och ut i regn rusket, och plocka äpplen för att koka denna jäkla saft som jag har pratat om sen förra veckan. Men trotts allt denna lilla ansträngningen i regnet så själv klart felade det en sak när jag nu skulle dra igång att koka saften, så har vi dock lämnat tillbaka den stora grytan som jag har använt till mina senaste saftkok under sommaren. Så det var bara att börja fundera ut någon som jag skulle kunna låna tills jag får tummen ur rumpan och handla en egen storgryt. Så förhoppnings vis får jag låna en av darlings mormor och morfar så ska det nog lite saft till slut.

Men det finns ju flera sätt att göra äppelsaft eller äppeldricka på, så nu står det en laddning med rårörd äppeldricka i kylskåpent som skall stå där och dra tills i morgon kväll. Så lite har jag lyckats gjort trotts allt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar