lördag, september 04, 2010

Äpplen

Gud så skönt att vakna upp första morgonen på länge som jag har sovit en hel natt och vaknar upp och är hungrig. Så nu börjar kroppen och jag bli vänner igen, hade hoppas på att jag hade haft mer ork i kroppen så kanske man kunde ha tagit sig till skogs i dag och plockat lite bär och svamp. Men det får bli kanske nästa helg när vi ska ner till Askersund till farmor och farfar för att gå på Choklad mässan.

Annars så har dagens början varit lugn med en sväng ner till Keramikfabriken för att inhandla mer färg till kallmålningen. Men tyvärr var det stäng pga av att dom står på marknaden i Filipstad i helgen. Så det var bara att åka vidare till ÖOB för att införskaffa lite vaxduk som jag kan ha på stora matbordet i rummet när jag ska måla och pyssla, då behöver man inte vara allt för rädd att förstöra bordet. Men jag hittade även ett nytt par gummistövlar med lite lägreskaft som kan stå i bilen för bara 99kr, som klipp och skuret för min plånbok.

Sen nu när vi kom hem har jag plockat in lite äpplen från äppelträden i trädgården, så jag funderade lite över om jag ska göra en äppelkaka eller äppelpaj. Men tror nog att jag har äpplen så det räcker till båda delarna. Men det återstår att se.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar