tisdag, maj 04, 2010

Lite sliten och trött

Som sagt i dag är jag rätt så seg och sliten i kroppen efter allt konkande med dörrar från gårdagen, men nu sitter dom på plats igen efter av skalningen av det äckliga klister faneren av mörkt trä. Men dom ser lite smått skabbiga men mycket bättre än innan.

Och nu sitter jag och tittar på Det okända på tv4+ och funderar på att käka lite av pajen som jag fixade i ordning förut mesdans jag lagade mat. Har även planerat att baka lite i morgon när Catrin och Mona skall med hem efter skolan, men Catrin är ju redan här som vanligt när det är tisdag.

Nu blir det att käka äppelpaj med vaniljvisp, och slappa vidare här i soffan.



Äppelpaj.
För två

2 st äppel
sirap
kanel

Smuldeg:
1 dl mjöl
1/2 dl socker
50 g margarin.

Gör så här:

Skall och kärna ur äpplena och skiva i tunna skivor.
Smöra en ugnsäker form och sätt ugnen på 200° .
Lägg äppelskivorna i formen strö över kanel och ringa över sirap.

Blanda socker och mjöl i en bunke och smula ner smöret med fingertopparna, och blanda samman all till en smulig deg.
Strö över smuldegen över äpplena och grädda pajen mitt i ugnen i ca 20 min.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar