lördag, april 13, 2013

Tredje veckans resultat

God morgon i dag är jag uppe med tuppen med tanke på att det är dags att jobba dag under helgen. Det är bara att krypa ur den varma sängen och göra sig klar för att ta sig till jobbet. Inte direkt något härligt väder  i dag som det har varit dom senaste veckorna. Idag snöar det och gjort det sedan i går så nu är världen vit igen.


Tredje veckans resultat:

Resultat: 0 kg
Nuvarande vikt: 95,6 kg
Total viktminskning hittills: -17,1 kg


Trotts nollan har veckans motion gott bra även maten har funkat alla tiders förutom går dagen. Han med motionen som planerat med inte maten. Så det blev fel val både till lunchen och kvällen. Så vågen gav mig inget resultat denna vecka. Men en noll inget plus är bättre än inget, i dag är det nya tag med planering för mat och motion för veckan som kommer. Och hålla mig till den och vara uppmärksam när sötsugs signalerna kommer så inget onödigt slinker ner igen förens till nästa helg och det går att planerat in.



Lördag: Ledig dag 50 min promenad med familjen
Söndag: 
Måndag: 70 min promenad, 40 min promenad till/från jobbet sammanlagt
Tisdag: 80 min promenad, 40 min promenad till/från jobbet sammanlagt
Onsdag: 12 min cykling till/från jobbet sammanlagt
Torsdag: Ledig dag 80 min promenad
Fredag: 80 min promenad 20 min till/från jobbet sammanlagt



Veckans planering av motion har gått super, trotts en dag som inte blev av så har promenader ökats på med 10-20 min mer än planerat. Så det jämnar ut sig. Det känns så skönt att promenaderna börjar känns som vardag och om jag inte kommer ut och går börjar det krypa i kroppen och fram mot kvällen kan jag få problem att somna. Så det gör inte bara nytta för vikten utan också nytta för kroppen och knoppen.


Hoppas ni får en härlig lördag!

1 kommentar:

  1. Tycker det ser ruskans bra ut!! :D ..och tänk på att motionen gör att fett byts ut mot muskler så det kan va därför du inte gått ner nåt denna vecka.. Det brukar bli en period när kroppen vänjer sig med motion, byter ut fett mot muskler osv som vågen kan stå lite still men fortsätt kämpa och jag lovar att dom positiva resultaten kommer att fortsätta!! :D Massa Löw <3

    SvaraRadera