fredag, december 04, 2009

Lussebullar

Sitter nu i köket och små myser medans det ljuder julmusik ur stereon och Carro står och rör runt i knäcken, medans jag har satt mig ner än stund för att lägga in lite recept på datorn. Små funderar på om jag ska ta mig lite glögg och en ny bakad lussebulle också. Nu har det bakats lussebullar, marknadsnougat och chokladtryffel med Baileys smak som står och stelnar till i kylen. Och nu står knäcken och puttra på spisen, så nu är det bara gräddkolan som skall göras och baka lite pepparkakor om vi orkar med det i dag, annars får det bli i morgon. Med tanke på att Carro blir ju kvar över natten, så i kväll blir det god mat och god dryck. Var nämligen och inhandlade X-ciders julcider på systembolaget i går så det ska bli smakligt Har även tänkt mig som mat i kväll att pröva på Pernilla Wahlgrens ungsgrillade kyckling och rotfrukter med julmust sås, får hålla tummarna att det bli lika gott som det såg ut när hon gjorde det. Receptet finns att få tag på http://www.recept.nu/ där kommer alla hennes recept att finnas efter varje program.

Tjing tjing, på återseende

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar