lördag, december 26, 2009

Ännu en dag med jul

Har just vaknat till här i lilla stugan hemma hos farmor och farfar, förstår inte att jag vaknar så himla tidigt. Det slå aldrig fel antigen vaknar jag straxt innan åtta eller nio, i dag hade jag oturen att vakna innan 8 av att det var dags att gå på toa. Men lat som jag är så springer jag ej upp till stor huset utan runt knuten, och gissa att jag fick snö i mina skor. Tog på mina vinter kängor i går trodde att det skulle vara till någon hjälp vid sådana till fällen, men icke sa nicken Men nu ligger jag inne i sängen och njuter av värmen.

I går var det en mycket trevlig dag här hemma hos farmor och farfar med mycket god mat och många fina klappar.
Men i dag är det ännu ett julfirande kvar och det blir hemma hos min mor, men som tur är blir det ej mer jul mat i alla fall. I dag vankas det kalkon hemma hos mor, sen får vi se hur länge vi stannar. Är nämligen dags att styra bilen hemåt kanske med tanke på att det kommer hända masser med saker den närmaste tiden, så jag tror inte darling och jag kommer ha så mycket tid för bara oss själv.

Men nu ska jag nog få liv i min darling som ligger och snarkar här.

Tjing tjing på återseende

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar