tisdag, oktober 19, 2010

Högtläge

Nu ligger jag i soffan och myst ner mig under en filt med foten i högtläge med en kopp te och två olika underbara dopp klubbor

Den ena kommer i från venuschoklad en vanlig choklad klubba som smälter i varm dryck te som kaffe men jag föredrar ett gått te till. Men venuschoklad har även massa annan underbar choklad som jag kan rekommenderar gå in på deras hemsida och bli läskade



Det andra goda dopp verket kommer ifrån choc-o-lait dock denna klubba är egentligen till för att göra varm choklad med. Man skall värma upp mjölk till ca 70 grader och sedan till sätta klubban i mjölken och röra om till den har helt smält. Tycker också att den passar mycket bra till te men klubban finns i olika smaker, som kanske bäst passar till att göra varm choklad med. Dom jag har testat är mörk choklad, hasselnöt, cointreau och mjölk choklad, som fanns att få tag på under Askersunds choklad festival. Kan tuvärr inte säga vart man kan få tag på dessa i Svergie mer än från en butik i Göteborg som jag har hittat förutom choc o lait egna hemsida.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar