söndag, oktober 17, 2010

Det blir inte alltid som man har tänkt sig

Går dagen slutade inte riktigt som planerat, mamma och B var här under eftermiddagen och överlämnade en bit av sin dillpion. Som jag och darlig skulle planera efter att dom hade åkt, sagt och gjort gick vi ner till landet för att plantera dillpionen med tanke på att vi ej vet vart vi ska sätta den ännu. Darling grävde för pionen i landet ett håll och jag skulle hämta jord för att kunna fylla i hållet när pionen hade kommit i gjorde. Så jag började gå bort mot komposten för att hämta jord, kom ej så långt dock innan jag hittade en stor grop att sätta ner min fot i och sedan vek sig foten inte åt rätt håll kan man säga. Det både smal och knakade i foten och jag föll handlös som en sten i backen och skrek rakt ut, på en mille sickund var darling framme och hjälpte mig att få av mig skon. Foten svullnade omgående och jag tog mig in på vingliga ben, kom in och la mig på soffan med en sprängade fot och tårar rinnande ner för kinderna. Beslut om att akuten blev omgående och väl inne på akuten blev det röntgen och smärt stillade. Inge benbrott eller spricka i foten bara en rejäl stukning och en ett skadat ledband, men ändå ser foten ut som fotboll. Och nu är det alvedon, smärt stillande, kryckor och högt läge för foten i ett par dagar framöver. Som sagt det blir inte alltid som har tänkt sig att avsluta en lördag på.



1 kommentar:

  1. Ajajaj de ser inte skönt ut.. hoppas de blir bättre snart!

    SvaraRadera