tisdag, augusti 05, 2014

Tisdag 5 augusti

Vilken skillnad det är  på vädret i dag ca 20 grader mulet och regn till och från, i mot dom senaste dagarna med över 30 grader och åska och ett riktigt oväder.

Så i kväll ligger jag i soffan och små myser med en filt och en kopp te och tittar på Morden i Midsomer, och försöker planera veckans mat. Det var en evighet sedan jag planerade flera dagar i sträck, dock har jag lite ide torka. Känns som att det ända rätterna jag kan komma på just nu innehåller antingen kyckling eller köttfärs.
Men men det sak nog lösa sig, får titta runt lite på nätet, i kokböcker och min egna recept samling ska jag nog fina ut något. Helgerna burkar bli svårast när man vill ha något lättare till lunch för att kunna mumsa i sig något riktigt gott till kvällen. I alla fall när manen i mitt liv tycker att snabb och lätt mat är makaroner och köttbullar, blä! Det kan väl gå någon gång i bland men inte flera ggr i veckan helst ska det gå flera veckor i mellan innan jag kan tänka mig en sådan måltid.

Så har ni några smaskiga idéer så får ni gärna dela med er.

Hoppas ni har haft en härlig tisdag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar