lördag, februari 27, 2010

Trasig symaskin och ny kokbok

Ligger i sängen och små bläddrar i Inreda och dekorera ljus & lantligt av Anna Örnberg, som jag inhandlade i torsdags på bokrean. En mycket trevlig bok har redan bläddrat igenom den två ggr och hittar alltid nått nytt intressant, med lagom med text och inspiration men även beskrivningar på en del av inrednings detaljer.

Annars har dagen varit rätt så lugn med tanke på att planerna för dagens schema vart ändra redan igår när vi åkte till Ikea i stället för i dag. Så det blev en lugn förmiddag och på efter middagen var jag och darling in till centrum en sväng. Så det blev en tröja och Lejla Lindholms bok A piece of cake som fick följa med hem efter en snabb shopping runda.

Så under kvällen har jag börjat med att sy upp gardiner till två av fönstrena inne i tv/finn rummet, men min kära symaskin Benina ville inte som jag ville. Hon vill nämligen inte mata fram tyget när man syr längre, så jag hoppas på att mor min kommer i morgon så hon kan hjälpa mig att fixa det. Om inte så får det nog bli att städa ur den från allt dammoch hoppas på att hon vill börja fungera igen, annars så får det nog bli en ny symaskin. Känns dock lite vemodigt med tanke på att den är efter min gammelmormor, och Beninan är från 1964 så den kommer ej slängas utan ställas på en hylla som prydnad i stället.

Nu ska jag fixa natt för katterna och natt för mig själv, darling ligger redan och snarkar här bredvid mig. Så jag hoppas att jag kan somna lika snabbt som han ikväll, men det tror jag är nämligen rätt så trött.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar