fredag, februari 26, 2010

Chokladbiscotti

Har lyckats hamna fram för den stationära datorn i kväll för att leta upp ett recept på nätet som är från Allers nr 44 2009. Tidningen har jag men jag har lyckats rivit bort en del på sidan där receptet på chokladbiscotti står. Är lite smått nervös över att jag har lyckats rivit bort någon ingrediens, men det ser ut som att jag får hålla tummarna för att jag ej har gjort det. För receptet går inte att finna någonstans på nätet, det är väl typiskt med tanke på att darling har bett mig om att baka dom i helgen. Men får hoppas och hålla tummarna i morgon att allt i receptet finns med när jag väl ska baka.



Annars så har det varit en rätt så lugn dag, med besök från rörmokaren som har fixat avlopp del vis. Det verkar nämligen som att det är mer fel på avlopps systemet än vad vi hade trott, så nu kommer vi bli tvungna att bila upp en del av glovet inne i pannrummet för att kunna hitta felet. Hoppas hoppas att det inte är ett allt förtort projekt så pengarna flyger i väg om nu inte hus försäkringen täcker, för det kommer inte gå på doltfel. För dom har inte det med i sitt avtal för doldafel på ny köpta hus. URK...



Men annars har jag bara plockat lite med tvätten och ställt undan dom sista låderna i tvrummet, som har stått där ett tag.

Sen när darling kom hem bar det av till Ikea i dag i stället, mycket skönt med tanke på snön som är lovad inför morgon dagen kanske kan ställa till det på vägarna.

Så nu har vi införskaffat nytt köksporslin, får lägga upp nån bild senare blev nämligen inga bra foton. Kanske för dåligt ljus nu i kväll, blev bara en massa reflektion. Och skälvklar med den turen som vi verkar ha jämt med att saker och ting ska klaffa just nu så fick inte mattallrikarna och dom djupatallrikarna rum i kökskåpen, men det var bara att möblera om lite i högskåpen så fixade det sig. Men som sagt det är ju typiskt oss med tanke på att huset är byggt 1943 och köket är inte renoverat sen någon gång under 1960 så är köksskåpen lite mindre i djupet än dagens kökskåp.

Så nu blir det att fixa det sista i köket sen bär det av till sängen för min del, för i morgon blir det att sy upp flera gardiner som blev inköpta i dag på Ikea Ska nog också försöka börja med att plocka ordning i lill rummet och om det blir tid över lär det stor städa på Noravägen 172.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar