lördag, februari 06, 2010

Sista veckan

Nu är det bara en knapp vecka kvar tills vi säljer lägenheten, så nu är det flytt städa som står på schemat under helgen. Så i dag har vi avklarat halva lägenheten, och nu är det bara dom jobbigaste rummen kvar kök och badrum. Men det blir nog avklarat snart så jag hoppas på att hinna att åka till Carro och Matti en snabbis i morgon eftermiddag. Skall nämligen låna ett mobilt internet av dom för vi har ej fått vår telefon ännu så vi har inte kunnat beställa internet till huset.

Just nu lagar jag mat och lyssnar på en mycket bra ljudbok som jag började på för några månader. Men som jag hade glömt bort ett tag så nu har jag tagit upp den igen.

Brännmärkt av Catharina Ingerlman-Sundberg

År 1391 seglar den unga borgarhustrun Anne från Lübeck till sin barndomsstad Stockholm. Hon väntar sitt första barn och hoppas börja ett nytt liv tillsammans med sin make.

Drömmarna slås i spillror när ett våldsamt oväder blåser upp och det gamla hansaskeppet förliser. Som enda överlevande räddas Anne i land i skärgården av ett fiskarpar. Snart inser hon att hon svävar i livsfara och lyckas fly in till staden. Där föder hon en dotter, men får förtvivlad beskedet att flickan inte klarat sig.

Utan familj och med alla sina ägodelar liggande på havets botten måste nu Anne bygga upp en egen tillvaro. Stockholm är en osäker plats för en ensam kvinna, Anne tvingas hela tiden vara på sin vakt. Men hon låter sig inte kuvas, hennes vilja är stark. Och hon möter två män som bägge kommer att få ett avgörande inflytande på hennes öde.




En bok som jag rekommenderar varmt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar