torsdag, januari 14, 2010

Vardagen i gång igen

Känns som att jag har problem just nu med att uppdatera mig här ofta men ska försöka kladda ner vad som har hänt sedan i måndags, när jag var så himla trött på att vara hemma.
Just nu sitter jag i alla fall i soffan efter en första skolan veckan är av klarad och har en underbara sambo vid min sida som redan sover. Men det är rätt vanligt på torsdags kvällarna när han kommer hem från Stockholm.
Men i alla fall det har varit en rätt så lugn start på terminen tycker jag måndagen var det bara upprop, tisdagen var det bara genom gång över dom kommande 4 veckorna som skall spenderas i Degerfor i en grafikverkstad med torrnålning och screen tryck. Onsdagen var det som vanligt förutom att det skulle väljas ett nytt skapande för denna termin, och i dag har det bara varit en lektion och sen eget arbete och lika så i morgon.

Som sagt så sitter jag i soffan och försöker klura ut hur vi ska lösa vår utekväll i morgon med pinglorna från skolan. Det värkar som att det ha uppståt ett problem med vart vi ska gå, att inget är öppet i morgon. Men det kan väl inte vara så? Eller är detta den ända staden i Sverige som har två utestället under 25 års gräns som bara har öppet lördagar? Vore rätt skönt om någon kunde förklara detta för mig.

Näpp ska försöka väcka min älskade sambo här och krypa ner i sängen så han är pigg i morgon, för i morgon är det hans födelsedag Han blir hela 24 år gammal bara ett år kvar till 25 års gränsen för min darling.

Tjing tjing på återseende

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar