onsdag, november 04, 2009

Vinterlandskap.

Då har andra snön kommit här i Karlskoga men det är den första som ligger kvar på marken. Vet inte riktigt om jag ska hoppas på att det ligger kvar i morgon eller ej?

Sitter i soffan med varma tofflor och en filt över mig och tittar ut i fönstret, och se det singlar ner små flingor ännu. Och sitter och stickar på darlings raggsockor som jag har lovat honom, men sitter och små svär för mig själv att jag inte skulle ha lämnat kvar den på tvrumms bordet förut. För när jag hade varit ute en sväng med lite sopor så fick jag se en mycket tråkig syn när jag kom in, att nästan allt som jag hade stickat under ett par veckor var upp repat och en av min kissar satt och titt nöjt på mig. SOVDOMAR din lilla KF....

Så nu sitter jag och har just börjat om helt efter att ha snurrat upp allt garn igen och listat ut hur många masskor det skall vara, med tanke på att jag gör dem rätt så mycket större en vanliga för darling har rätt stora fötter.
Ska nog sticka en stund till och sen göra mig klar för sägen, för i morgon en blir det en snabbis i skolan som vanligt på torsdagar sen bär det av till Carro.

Tjing tjing, på återseende

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar