tisdag, november 10, 2009

Funderingar på hus....

Sitter i soffan ännu en kväll efter att lagat kvälls mat, som fick bli mycket enkel med korv och pommes inte speciellt skojigt. Men bättre än inget. Har även lyckats få tummen ur och tagit mig i kragen och betallat mitt körkorts paket, äntligen och även bokat in två körlektioner men första bli inte förens i början av december. Så förhoppnings vis har jag klarat mitt körkort till sommaren i alla fall. Tog mig även i kragen efter kvällsmaten och diskade upp all disk, känner mig riktigt duktig nu när jag väl sitter med en kopp te i handen och har lagt i från mig stickningen för kvällen, och små tittar runt på alla finna zinkhus som finns. Funderar nämligen att använda det som inspiration till keramik huset vi skall göra nästa vecka i keramiken.

Har nämligen fått en uppgift till nästa vecka som vi ska förbereda tills nästa måndag, det är att göra mallar till det hus vi bor i som vi sedan skall bygga i lera. Men känns inte så himla skoj att göra vårt lägenhetshus, så jag kom på att man kanske kan göra en snygg keramik lyckta i samma uppgift.
Så nu skall jag göra mig klar för att krya ner i sängen och sova lite innan morgon dagens heldag med miljöveckan i skolan.
Tjing tjing, på återseende

1 kommentar:

  1. Kul idé!! :) Låter som om de kan bli hur snyggt som helst och myyysigt förstås!! :P
    Hoppas du redan småsover! ..syns imorrn.. Kram

    SvaraRadera