söndag, november 29, 2009

Så mycket som skall göras

Då var snart denna helg också till ända och första advent har sprungit förbi obemärkt, kanske kan bero på att jag inte har kunnat tagit fram några ljusstakar, julgardiner eller nått pynt. Med tanke på mäklaren kommer hit på torsdag för att ta bilder till för att kunna sälja vår lägenhet. Så nu gott folk blir det av på riktigt att sälja lägenheten och köpa hus. Mycket händer just nu och allt är både läskigt och spännande.

Annars har nog helgen sprungit för bi fortare än vanligt tror jag. I fredags var vi i väg och kollade på huset och sen var det dags att måla dom resterande köksluckorna som vi började måla i början av året. Men som vi bara lyckades måla dom översta luckorna, men nu har vi börjat igen i alla fall. Så nu står det fullt med köksluckor i vradgas rummet. Hela lördagen gick åt att inhandla julklappa och annat smått och gott, och nu sitter jag i soffan och slappar efter lite städning och en snabbis uppe på stan. Inhandlade mig en ny pyjamas på KappAhl, men vet inte om jag blev helt nöjd med storleken får se i fall jag byter till en mindre kanske.

Sitter och små lyssnar på Jonas och hans pappa diskuterar om hur dom skall lyckas få in den nya diskmaskinen där den gammal stod förut, vi har nämligen köpt en ny eller en begagnad och sen har min kära sambo byt kran också ute i köket. kan ju säga att det var på tiden med tanke på att hela köket blev alltid dushat när man skulle ha lite vatten. Det var nämligen hål lite var stans i den gamla kranen.
Tjing tjing, på återseende

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar