måndag, maj 25, 2009

Sista veckan...

Känns som att det var igår som läsåret började på Kävesta, men nu är det bara en vecka kvar.


Kommer att bli både skönt och tråkigt att sluta, skönt pga att inte behöva gå upp vid 5 på morgonen för att hinna till skolan i tid. Men också mycket tråkigt att inte träffa alla klasskamrater nått mer, men för hoppnings vis kommer man ha någon kontakt i alla fall med några.

Man kan ju säga att jag sitter på min vanliga plats i lägenheten så här dags på måndags kvällen, i soffan och små tittar på TV medans jag lallar runt som vanligt på nätet.
Händer inte så himla mycket här på Sturevägen 9 under vardagarna Jonas är ju inte hemma så jag får roa mig själv tills han kommer hem på torsdag igen.

Har inte hänt så himla mycket sen sist jag skrev här mer än att jag bakade bort nästan hela gårdagen. Lyckades knåpa ihop kolasnittar men hade nog i lite för mycket ingefära i dem så jag får göra om dom :( knåpade också ihop drömmar som också vart misslyckade synd men mina kanelbullar vart skapliga. Och sen gjorde jag i ordning degen till gaffelkakorna i går som jag gjorde i ordning i dag för gräddning. Vart mycket fina, ska iväg med Johanna en klasskamrat i morgon till Ikea Så då blir det att inhandla några fina burkar som jag kan förvara kakorna i och lite annat smått och gott. Som sagt vart några kakor i alla fall in får söndagen när mina släktingar på mammas sida kommer hit och firar mig. Är ju inte hemma när jag fyll, för då sitter jag uppe i Säfsen med farmor, farfar Anki, lillan, alla kusinerna och farbröder med respektive och myser.





Don't look back, there's no future in the past.
/Hans Alfredsson







Tjing Tjing, på återseende

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar