fredag, juni 14, 2013

Elfte & tolfte veckans resultat

Oj! Förra veckan sprang helt förbi och förra veckans resultat blev aldrig uppdaterat. Så det får bli ett dubbel resultat denna gång. Förra veckan gick i arbetets tecken och födelsedagen fladdrade även förbi. Och denna vecka har inte mina tankar gått speciellt till vikten eller maten, men men resultatet skall ändå skrivas ner.

Elfte veckans

Resultat: 0 kg
Nuvarande vikt: 90,6 kg
Total viktminskning hittills: -22,4 kg

Ingen förändring av vikten under denna vecka. Mest beror det på för mycket gått under Säfsen semestern, och allt för lite motion. 

Motion
Några små promenader söndag, måndag och torsdagen. Och daglig cykling till/från jobbet

Tolfte veckans

Resultat: -1,2 kg
Nuvarande vikt: 89,5 kg
Total viktminskning hittills: -23,5 kg


Ett riktigt bra resultat efter en vecka med 0, men som vanligt är jag rätt förvånad trodde nästan att det skulle bli 0 denna vecka också. Har inte riktigt lagt någon större energi på min vikt denna vecka. Men det kan också ha hjälpt till en del att jag inte har låst mig och funderat på allt runt viktminskningen med motion och alla tankar kring maten.

Motion
Denna vecka har motionen varit ett minne blått, har inte riktigt haft ro i kroppen och inte ett dugg lust. Men nu är det att ta nya tag och komma igång igen.

Mål
Dags att ta tag i motions målet igen, promenad lediga dagar och lediga förmiddagar. Annars kommer jag att nog bli en soffpotatis igen och de vill ja inte.



Men nu är det dags att cykla till jobbet och göra ett pass innan det är helg.
Hoppas ni får en härlig fredag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar