onsdag, mars 23, 2011

Problem på Noravägen 172

Då var det redan onsdag igen och i mitten av vecka 12, och äntligen börjar snön lämna sin plats åt våren och värmen. Sitter just nu i köket och pluggar lite smått med en koppkaffe i min hand och tittar ut på det blåsiga fina vädret. Enligt min termometer i köket är det nästan 8 grader varmt ute i skuggan.

Gud så skönt att det kanske kan bli riktig vår snart, men man ska nog inte säga hej än för då kommer det säkerligen ett bakslag.

Men jag tog ut våren lite i förskott redan i söndags med putsa nästan alla fönster här hemma, dock åter står några fönster i källaren och två stycken på undervåningen. Och pga. av detta är jag nu gardinlös i tv rummet och i matsals del, och har bara satt upp lite provisoriska gardiner i matsals del för det ser så himla kalt ut.

Men nu har det uppstått ett litet problem, för de har så himla konstiga mått och fönsterbräder sitter så långt ut i från väggen plus att vi har vädringfönster.

Kan nog säga att det är mycket svårt att fina gardiner som passar till dessa fönster. Dom ända gardinerna som jag har trifts med riktigt bra var jul gardinerna, men jag kan ju inte ha röd vitrutiga gardiner hela året runt.

NEJ TACK!

Det ända som åter står väl att dra fram symaskinen och sy egna gardiner, känns dock inte så lockade. Så nu är frågan om detta tyg som jag köpte på Ikea som heter Kastanj, för 2 år sedan vid jul om det kanske skulle kunna passa in i dessa rum? Har nämligen nästan 5m av detta tyg så det skulle räcka till alla tre fönster. Vad tror ni?




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar