fredag, december 03, 2010

Julmat & Askersund

Kan nog säga att efter går dagens jobb på Lindes julbord fick mig att inse att jag vill varken äta eller känna lukten av jul mat förens på julafton igen. Efter som att från kl halv 12 och fram till halv 7 i går kväll så vart det ända jag gjorde var att servera julmat, fy vad illa maten luktar efter ett tag när det är det ända som finns. Men ett lyckat julbord blev det i alla fall och lite extra pengarna i fickan för mig.


Nu sitter jag hemma hos mamma och väntar på att farmor ska komma och hämta mig. Får väl se hur vägarna är med taken på snö fallet i går natt och under morgonen. Så i dag blir det en hel dag med mys hemma hos farmor och farfar, få se i fall det kan bli lite glögg fram i mot kvällen fick nämligen en flaska blossa i går på jobbet. Hoppas även på att kanske hinna träffa kusinerna P & A innan det är dags att fara hem igen, men det återstår att se i fall dom har tid vill säga. Men man kan alltid hoppas


Ska försöka ännu en gång att få tag på farmor och se vilken tid dom kommer, kanske hinner ut en stund med mammas lilla vove Selma innan dom kommer.
Får se i fall jag kan få in något mer inlägg under helgen, beror helt på om jag kommer åt någon dator. Glömde så klart den lilla rese datorn hemma i går under all stress och packning. Men det åter står att se, annars så kommer det antingen söndag kväll eller måndag kväll beroende på när ja kommer hem.
Tjing tjing

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar