fredag, december 10, 2010

Doften av pepparkakor

Fortfarande doftar det nybakade pepparkakor på Noravägen trotts att det är nästan 24 timmar sedan den förts plåten av ny gräddade pepparkakor kom ur ugnen.
Pepparkaks baket blev mycket lyckat, även mycket trevligt att träffa K och lilla A en sväng. en hel big pack glass låda med pepparkak fick dom med sig hem. Men det blev en hel del kvar till mig också. Tre stycken stora burkar blev nästan helt propp fulla, så pepparkakor kommer det inte gå någon nöd på här inte i jul.

Under förmiddagen i dag har jag städat i badrummet och fått in alla parfymer i badrumsskåpet efter lite tid fick även dom en plats där. Har även plockat runt i ett av högskåpen i köket, så nu är frågan vad jag skal sysselsätta mig med fram tills kl4 ? Då är det dags att hämta hem lilla Pysen från veterinären, han blir nämligen en det i dag. Men jag kommer nog underfund med något, kanske dra igång något målarprojekt nu när jag bli ensam hemma hela eftermiddagen och kvällen. Darling är nämligen iväg på julbord med jobbet hela dagen i dag, så i dag kan jag syra och ställa som jag vill med färg och utrymme.

På återseende

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar