onsdag, april 07, 2010

Tidiga mornar

Då var det redan onsdag kväll och jag har jobbat klart för denna gång på Lind, kan ju säga att i morgon kommer alla telefoner i detta hus vara ur dragna och av stängda. För i morgon skall jag sova tills jag vaknar utan att bli väckt av någon/något. Man kan nog säga att jag är inte så himla van att gå upp kl 5 om mornar, så jag är lite smått trött om kvällarna och i kväll är inget undan tag.

Så på schemat för morgon dagen står det bara slappa hela dag med sovmorgon, långpromenad och försöka måla lite och självklart att lyssna på ljudbok.

Har börjat nämligen att lyssna på Stephenie Meyers böcker och jag har redan av klarat dom två första delarna i Twilight sagan. Men i väntan på nästa del så har jag börjat lyssna på en annan bok av henne som heter Genom dina ögon, en mycket bra bok som man inte kan sluta lyssna/läsa. Så det kommer nog bli att lyssna så mycket som möjligt på den i morgon



Genom dina ögon av Stephenie Meyers

Jorden har invaderats av en ras som tar över människornas sinnen medan de lämnar kroppen intakt och större delen av mänskligheten har dukat under. Men Melanie Stryder vägrar att tyna bort.

Vandraren, en av de invaderande Själarna som har tilldelats Melanies kropp, har hela tiden varit medveten om hur plågsamt det skulle vara att ta över en människas kropp: de överväldigande känslorna, de allt för tydliga minnena. Men det finns en svårighet som Vandraren inte har väntat sig att den tidigare ägaren av kroppen vägrar att ge sig av och överlämna kroppen till henne.
Melanie fyller Vandrarens sinne med bilder av Jared, mannen hon älskar och som hittills lyckats hålla sig gömd. Det är omöjligt för Vandraren att skilja på sina och Melanies känslor och snart åtrår hon en man hon aldrig mött. Hotet från de andra Själarna gör Vandraren och Melanie till ovilliga allierade och tillsammans ger de sig av för att finna mannen som de båda älskar.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar